Klasa 2O2 w ramach nowego przedmiotu – edukacji obywatelskiej, przez trzy tygodnie października, realizowała projekt „Jawne wydatki – lepsza gmina”, którego celem była merytoryczna analiza pod względem wydatków, dochodów oraz źródeł finansowania


zeszłorocznego budżetu gmin: Luboń, Stęszew, Tarnowo Podgórne, Skórzewo i Komorniki.
W ramach realizacji działań projektowych powstały analizy, na co były wydawane publiczne środki, jakie inwestycje podjęto w ostatnim czasie,
która z gmin ma nadwyżkę budżetową i wolne środki do spożytkowania na dodatkowe cele zaprezentowane przez Radę Gminy, a która gmina boryka się z debetem i zadłużeniem





Ciekawostką była różnica w wysokości środków
posiadanych w budżecie na dany rok.
Uczniowie, pracując w grupach, musieli
przygotować ciekawą autoprezentację przygotowanego budżetu


Dane były prezentowane w przejrzystej formie – z możliwością filtrowania, wyszukiwania
i przeglądania wykresów, tabel, statystyk






Znalazło się także miejsce na
zasłużone osoby dla poszczególnych gmin, a także ciekawostki i miejsca warte zobaczenia


Wierzymy, że realizacja tego rodzaju przedsięwzięcia i informacje o finansach
publicznych, budują zaufanie i zachęcają do większego zaangażowania w sprawy
lokalne małej ojczyzny.
Opiekunem merytorycznym i pomysłodawcą była pani profesor Violetta Lenarczyk, natomiast liderami grup zadaniowych następujący uczniowie: Julia Graś , Paulina Szulc, Julia Biernacka , Marcel Saganowski oraz Yehor Hiliuk.

















