Ułatwienia dostępu

Zespół Szkół Mechanicznych im. Komisji Edukacji Narodowej
w Poznaniu

Jawne wydatki – lepsza gmina”- realizacja projektu klasy 2O2

Klasa 2O2 w ramach nowego przedmiotu – edukacji obywatelskiej, przez trzy tygodnie października, realizowała projekt „Jawne wydatki – lepsza gmina”, którego celem była merytoryczna analiza pod względem wydatków, dochodów oraz źródeł finansowania🪙🪙🪙

zeszłorocznego budżetu gmin: Luboń, Stęszew, Tarnowo Podgórne, Skórzewo i Komorniki.

W ramach realizacji działań projektowych powstały analizy, na co były wydawane publiczne środki, jakie inwestycje podjęto w ostatnim czasie,

która z gmin ma nadwyżkę budżetową i wolne środki do spożytkowania na dodatkowe cele zaprezentowane przez Radę Gminy, a która gmina boryka się z debetem i zadłużeniem📊📊📊🪙🪙🪙

Ciekawostką była różnica w wysokości środków

posiadanych w budżecie na dany rok.  

Uczniowie, pracując w grupach, musieli

przygotować ciekawą autoprezentację przygotowanego budżetu📉📉📉

Dane były prezentowane w przejrzystej formie – z możliwością filtrowania, wyszukiwania

i przeglądania wykresów, tabel, statystyk📈📈📈📈📊📊📊

Znalazło się także miejsce na

zasłużone osoby dla poszczególnych gmin, a także ciekawostki i miejsca warte zobaczenia🏡🏡🏡

Wierzymy, że realizacja tego rodzaju przedsięwzięcia i informacje o finansach

publicznych, budują zaufanie i zachęcają do większego zaangażowania w sprawy

lokalne małej ojczyzny.

Opiekunem merytorycznym i pomysłodawcą była pani profesor Violetta Lenarczyk, natomiast liderami grup zadaniowych następujący uczniowie: Julia Graś , Paulina Szulc, Julia Biernacka , Marcel Saganowski oraz Yehor Hiliuk.